Wie verre reizen doet, kan veel verhalen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu Wie verre reizen doet, kan veel verhalen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu

Wie verre reizen doet, kan veel verhalen

Door: Hennie en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Maureen

24 Mei 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

23 Mei/ 24 mei:Padron- Santiago 24 km.

We waren vroeg uit de veren. 06.00 de wekker, het wordt een warme dag en we moeten een eind lopen.
Zo vroeg had ons hotel nog geen ontbijt, dus ontbijten we bij bar Pepe
De barman gaf ons een zoen op ons voorhoofd en wenste ons een Bon Camino.
De eerste uren liepen we nog heerlijk koel langs de velden en door het bos.
Wat later werd het landschap opener en kwam de zon erdoor. Het werd echt heet en we liepen veel op de weg.
Regelmatig een koffiepauze was hard nodig!! Onderweg zagen we veel mensen die we de laatste dagen ontmoet hadden,er waren mensen die de afstand nog in 2x deden en mensen die het in 1x doen. Wij hadden hierin geen keus, we hadden een voorgeboekt hotel.
Rond 14.30 liepen we Santiago binnen met een grote groep pelgrims. Wat een mensen overal! En heet in de stad. 31 graden!!
We liepen met de grote groep mee richting Kathedraal. Op het plein zagen we 4 nederlandse vrouwen die we de afgelopen dagen hadden leren kennen.
Het werd een leuke binnenkomst. We lieten foto' s van ons maken en dronken later met ons allen een biertje op het terras.
Het zit er weer op. We lijken terug op een mooie camino!

S' Avonds gaan we naar kerk en we hebben geluk want het wierookvat wordt gezwaaid. Het is altijd een indrukwekkende gebeurtenis.
Vanmorgen gingen we onze compostella ophalen. Dit was even een gezoek want het bureau waar je de compostella kan ophalen, is verhuist. Uiteindelijk vonden we het , en tot onze schrik stond er al een rij om 10.00 smorgens!!
We stonden zeker een uur in de rij, wat een drukte.
Nadat we onze compostella in ontvangst hadden genomen, gingen we nog even langs bij de huiskamer van de Lage Landen. We werden allerhartelijkst ontvangen met koffie en konden ons verhaal doen. Er waren ook andere pelgrims uit Nederland. We kregen info over de thuisreis en samen met een andere Nederlandse vertrokken wij richting reisbureau waar ze netjes voor ons de instapkaart regelden en de taxi die ons morgenochtend naar het vliegveld brengt.

Vanaf hier
zullen wij terugkeren
naar het gewone leven
van alle dag,
niet gewoon meer
na al wat we ervaren hebben
en als rijkdom
opgeslagen in de weg
die we zelf zijn

• 24 Mei 2017 - 21:51

Ijmie:

Wat mooi , Julie hebben het maar weer gedaan, petje af.wat gaat dat weekje snel.goede terugreis en tot horens