Relaxen op het platteland - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu Relaxen op het platteland - Reisverslag uit Vitorino dos Piães, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu

Relaxen op het platteland

Door: Hennie en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Maureen

14 Mei 2017 | Portugal, Vitorino dos Piães

14 Mei: Barcelos- Vitorino dos Piaes 22 km
Vanmorgen scheen eindelijk een heel klein beetje de zon. Hier werden we heel blij van. De mensen in het hotel waren erg begaan met ons, omdat wij niet goed hadden kunnen slapen door het voetbalfeest. We kregen heerlijke ham, kaas en tomaten extra bij ons ontbijt. Dat was smullen.
De route liep vandaag weer door de heuvels, op en neer over kleine landweggetjes en langs veel druivenstruiken. Het is een mooie omgeving en het was heel rustig. Uit de kerken klonk gezang, het voelde echt als een zondag. Onderweg ontmoeten we andere pelgrims, o.a een vrouw uit Nederland die we de eerste dag ook al hadden ontmoet.We kwamen haar de hele weg steeds tegen en maakten dan een praatje. Het weer bleef droog, we konden fijn in onze korte broek lopen! Geen regen te zien, wel donkere wolken....
Vroeg in de middag kwamen we aan bij ons pensionnetje. Hier zijn veel pelgrims. Het pensionnetje ligt midden op het platteland, omgeven door wijnranken en heuvels. Het uitzicht is schitterend.
Omdat we lekker vroeg waren, hadden we tijd om onze was te doen. Onze sokken hadden wel een bijzondere kleur gekregen.
Bij het pensionnetje staat een apart huisje, hier kunnen we lekker warm zitten en de gastvrouw stookte voor ons een vuurtje in de kachel. We zitten er nu heerlijk warm bij. Zometeen gaat de gastvrouw een lekkere maaltijd voor ons koken. Heel erg relax allemaal, wij genieten ervan!

• 14 Mei 2017 - 19:26

Hennie R:

Tsjonge hadden de sokken alleen een andere kleur? Of ook geur

• 15 Mei 2017 - 11:57

Judith:

Ik vroeg me inderdaad hetzelfde af van die sokken :P

Leuke foto's, lekker groen! Geniet ervan en succes vandaag!