Rain is just confetti from the sky.... - Reisverslag uit Porto, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu Rain is just confetti from the sky.... - Reisverslag uit Porto, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu

Rain is just confetti from the sky....

Door: Maureen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Maureen

11 Mei 2017 | Portugal, Porto

Porto. 10 en 11 mei 2017

We vertrokken vanuit een zonnig Eindhoven om na een goede vlucht aan te komen in een grijs en bewolkt Porto. Het was even zoeken, maar na wat vragen toch de Metro gevonden, en we stonden snel in het centrum. Heerlijk, eerst koffie op een terras en daarna naar ons hotel. Voor dat hotel moesten we een eind omhoog lopen, dat viel niet mee met onze koffers! In het hotel kregen we de schrik van ons leven, we moesten 7 trappen op met die koffers. Een lift was er niet. Ze hadden ons het zolderkamertje gegeven. Zo een prachtige stad en dan een uitzicht op losse dakpannen en een schoorsteen. Waar hebben we dat aan verdiend?
' Savonds zijn we Porto ingegaan. Het is een echte mooie stad. Veel mooie gebouwen en kerken, en overal zien we schitterende tegeltjes.De lucht kleurt van grijs naar donker, en net op tijd zijn we weer terug in ons hotel. De hele nacht waren er enorme hoosbuien, vanmorgen gingen we er dan ook op uit met onze regenkleding aan. Jammer, maar niets aan te doen. Mijn nieuwe paraplu deed goed dienst!
We liepen eerst naar de cathedraal van Porto en maakten daar een stukje van de kerkdienst mee. Ook kregen we hier onze eerste stempel in ons pelgrimspaspoort.Dat geeft de tocht toch altijd iets extra' s.
Vandaag hebben we heerlijk tourist gespeeld. Met een kabelbaan langs de rivier en tussen de middag Port gedronken in een proeflokaal. Dat kan hier niet anders, die zijn hier overal. Hierna hebben we een flink stuk langs de rivier gelopen. We ontdekten een klein restaurantje met een bijzonder aardige gastheer.
We wilden daar een hapje eten en hij had geen kaart. Het enige waar wij uit konden kiezen was vis of vlees. Hij kwam met een schaal vol verse vis en vlees aan en wij konden aanwijzen wat we wilden hebben.
Hierna ging hij het voor ons klaarmaken buiten op een gril. Het smaakte heerlijk! Als afsluiter een witte Port. Moesten we ook proeven natuurlijk!
Tja, en dan het weer: wat een buien, maar tussendoor zon en dus moesten we steeds onze regenkleding aan en uittrekken. We kregen ook een fikse onweersbui, maar zaten even later weer op te drogen in het zonnetje.
Onze 2e stempel kregen we van een priester in een kerk vlakbij ons hotel.You must pay......zei hij. Wij keken verbaasd. Toen zei hij: attention. Haha, wat een grapjas.Als eerste wenste hij ons een Bon Camino!
Morgen onze eerste wandeldag. De boodschappen voor onderweg hebben we gehaald en hopelijk krijgen we droger weer.

• 11 Mei 2017 - 18:31

Masina Oudendorp:

Dank je wel voor jullie verslag! Jammer van die buien maar is niet anders nou geniet maar lekker hoor veel plezier samen ik denk aan jullie

• 11 Mei 2017 - 19:36

Hennie:

Mooi hoor dat we van jullie avonturen mee mogen genieten.

• 11 Mei 2017 - 20:06

Heinja:

Leuk om zo mee te mogen genieten van jullie
    avontuur...we hopen dat het weer wat beter wordt...als het maar droog is dan, want onweer lijkt ons niet prettig als je in de bergen loopt,
    Jullie hebben al leuke dingen gezien/gedaan
    Nou veel plezier de rest vd dagen en heel veel succes samen hè...zet um op..jullie kunnen het toppers!

Liefs
    Henk, Ina & Janita

• 11 Mei 2017 - 21:53

Marjan:

Lekker genieten al!
    Jullie hebben al een goede opwarming gehad met al die trappen!

• 12 Mei 2017 - 13:55

Willem Rietveld:

Jammer van het weer, maar vanaf zondag krijgen jullie prachtig wandelweer.

• 12 Mei 2017 - 17:58

Tineke:

Heel veel plezier! En met het weer komt het vast goed! De 'onrust' moest even weggespoeld worden

• 12 Mei 2017 - 21:01

Hennie R:

Wat schrijven jullie toch leuk!! Traplopen is echt een warming up!! Tsjonge wat een conditie en energie hebben jullie om zo te lopen! Veel plezier en hopelijk niet veel regen meer!
    Lieve groetjes! En succes