Soms helpt een kaarsje branden.......... - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu Soms helpt een kaarsje branden.......... - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu

Soms helpt een kaarsje branden..........

Door: Maureen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Maureen

13 Mei 2017 | Portugal, Barcelos

13 Mei: Villa d Condo- Barcelos 29 km!!
Vanmorgen vroeg opgestaan, omdat we een heel eind moeten lopen vandaag. 29 km, en we hebben bijna niet gelopen de afgelopen winter!
Vol goede moed gaan we op pad, en we volgen netjes de Caminobordjes. Het weer is nog steeds niet al te best. Somber en grijs met regelmatig een bui.
We branden een kaarsje voor ons zelf, dat het allemaal goed mag gaan vandaag en lopen verder totdat...we ineens de zee zien! Dat klopte niet. We moesten de route landinwaarts vervolgen. Fout dus. Er is een Camino langs de kust en een Camino landinwaarts. 8 km voor niks gelopen. Na wat nagedacht te hebben en hulp te hebben gehad van vriendelijke voorbijgangers, besloten we richting het centrum te lopen. Ons kaarsje had toch geholpen! Er stond een taxi klaar, en die bracht ons weer terug op de route.
Heel Portugal is in de ban van de paus die Fatima bezoekt. In de koffiebarretjes langs de weg konden we een en ander goed volgen, ivm de buien zaten we daar nog al eens, haha.
De route liep vandaag door de heuvels en langs verschillende kleine dorpjes. De wegen waren meestal oneffen ingestraat met keitjes, wat erg zwaar liep. We moesten goed uitkijken waar we onze voeten neerzetten. Onderweg kwamen we ook andere pelgrims tegen.
Uiteindelijk bereikten wij savonds Barcelos. Een mooie stad, versierd met veel bloemen.Ook de Portugese haan komt hier vandaan. Hier is een mooie legende over. Als jullie deze willen horen, kun je het ons vragen

• 14 Mei 2017 - 19:18

Hennie R:

Jammer van het mislopen!! Maar heeeeeel goed dat jullie een kaarsje gebrand hebben voor julliezelf het heeft gelukkig geholpen!!
    Ben wel benieuwd naar het verhaal van decaan!!
    Bedankt voor jullie leuk verhalen elke x weer leuk om te lezen!! Succes en nu niet weer verkeerd lopen hè!!

• 14 Mei 2017 - 19:19

Hennie R:

Was ik weer, decaan moet natuurlijk de HAAN zijn