Lijen op de keien - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu Lijen op de keien - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu

Lijen op de keien

Door: Hennie en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Maureen

20 Mei 2017 | Spanje, Pontevedra

20 Mei: Arcade- Pontevedra 13 km.

Vanmorgen gingen we onder een stralende zon op pad.
We dachten vandaag een makkie te hebben..13 km..We dachten plat lopen..Haha, dat was een foutje!!
De weg ging omhoog door een oud gedeelte van Arcade. Er is een mooie oude brug met een schitterend uitzicht op de rivier. We komen langs oude huisjes en langs maiishuisjes. Die kennen we nog van de vorige camino.
We klimmen omhoog over keien en grote rotsachtige stenen.
Hoe hoger we komen des te mooier het uitzicht.Langs beekjes en over bruggetjes, het is een prachtig pad. Middenin het bos staat een man zelgemaakte sleutelhangers te verkopen. Wij kopen elk een sleutelhanger met een schoentje eraan. Op een tafeltje dat ernaast staat, kun je zien hoe hij ze maakt.Hele kleine schoentjes, echt knap!
Onderweg komen we weer veel pelgrims tegen van gisteren.
Het laatste stuk moeten we langs de weg lopen. Dit kan niet anders, dat weten we wel, maar we vinden dit het minst leuk. Onderweg loopt een meisje die steeds iets plukt uit de berm. Hennie krijgt van haar een echt klavertje vier. Het meisje heeft er veel geplukt en geeft ze onderweg aan de mensen die ze tegenkomt.
Ons hotel ligt vandaag mooi op de route. Middenin de oude stad.
Op onze kamer ligt een doosje oordoppen. Ai, waarom zouden die daar liggen? Het hotel ligt in een klein steegje en wij slapen bovenin.
Onder ons restaurants en barretjes...
In de stad staat een mooie oude kerk en er zijn veel spaanse pleinen.
Wij gaan zo de kerk bezoeken en een stempel halen.
Ons pelgrimspaspoort raakt al behoorlijk vol.
Nog 3 dagen lopen en we zijn in Santiago!