Wij zijn zo rijk als het water diep is - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu Wij zijn zo rijk als het water diep is - Reisverslag uit Pontevedra, Spanje van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu

Wij zijn zo rijk als het water diep is

Door: Hennie en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Maureen

22 Mei 2017 | Spanje, Pontevedra

21 Mei: Pontevedra- Caldaz del Reis 18 km
22 Mei: Caldaz del Reis - Padron 18 km
In Pontevedra beleefden we een rumoerige nacht. Dat was ook wel te verwachten, als je oordoppen krijgt van het hotel.
De studenten hier zijn dit weekend afgestudeerd en vieren feest. Ons hotel staat middenin de stad, dus dan weet je het wel.
Smorgens ontbijten wij in een cafeetje verderop en helaas moeten we na het ontbijt weer terug naar ons hotel om onze wandelstokken op te halen.
Wij vergeten steeds meer, hoe zou dat toch komen?
Eergisteren vergaten we ook al de oplader van de mobiele telefoon en een leesboek. We lieten een handdoek van het balkon wegwaaien en verloren een kamersleutel. Wij krijgen hiervan de slappe lach, maar laten geen goede indruk achter zo.

Al gapend gaan wij deze morgen op pad. We lopen door het bos en over paden langs velden. Om ons heen is veel water. Beekjes, kleine watervalletjes. Het is mooi hier.
Tijdens de eerste koffiestop ontmoeten
we veel mensen die we eerder ook gezien hebben. Dat is gezellig en we nemen de tijd.
Het wordt steeds warmer, dus we doen rustig aan.
Smiddags nemen we een pauze in een klein barretje en bestellen 1 thee en 1 icetea. Rara. We krijgen 2 koppen thee en een schaaltje met ijsklontjes. Dat is wel erg letterlijk genomen, haha.
We maken onze eigen icetea en lopen een ommetje door het Parc National. Hier zijn hele mooie watervallen. De moeite van het ommetje meer dan waard.
Toch nog redelijk op tijd komen we aan bij ons hotel en houden een siesta. Het is erg warm buiten en benauwd. We zijn blij dat we er zijn.
Savonds eten we voor het eerst buiten op een terras. Al snel schuiven de Nederlanders aan die we een aantal dagen geleden ontmoet hebben op het etentje in het restaurant waar we toen heengebracht zijn. Ook 2 Duitsers komen erbij zitten.
Het werd een gezellige maaltijd.
De volgende ochtend konden we al om 07.00 ontbijten. Dat was fijn, want het belooft een warme dag te worden.
De route loopt weer door bos en veld en we genieten van prachtige uitzichten.
Aan het begin van de middag lopen we Padron binnen en branden we een kaarsje en krijgen we een mooie stempel in ons paspoort.Ons paspoort raakt al behoorlijk vol. Leuk!!
Ons pension is echt authentiek. Veel oude spaanse houten meubels. We wanen ons op de rommelmarkt. Haha. Het is echt heel mooi.
Morgen lopen we de laatste dag.
Nog 24 km en dan komen we aan in Santiago!!

• 22 Mei 2017 - 21:44

Hennie R:

Oh wat gaat het snel! Morgen alweer jullie laatste wandeldag! Wel een topprestatie hoor Maureen en Hennie!! Toppers zijn jullie!! Jullie hebben veel moois gezien!! Geniet jullie laatste tocht met wandelen!! Tot gauw!

• 22 Mei 2017 - 22:19

IJmie:

Wat mooi om te lezen,en de foto's te zien jullie hebben weer veel mooie en leuke dingen meegemaakt. succes met jullie laatste dag, geniet ervan