Ander land, andere tijd en gewoontes.... - Reisverslag uit Valença do Douro, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu Ander land, andere tijd en gewoontes.... - Reisverslag uit Valença do Douro, Portugal van Hennie en Maureen - WaarBenJij.nu

Ander land, andere tijd en gewoontes....

Door: Hennie en Maureen

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Maureen

18 Mei 2017 | Portugal, Valença do Douro

18 mei: Valenca- O' Porrino 20.9 km
Vanmorgen zetten we onze laatste stappen in Portugal. We liepen door de oude stad over de brug die Spanje met Portugal verbindt.
In het midden van de brug staan 2 voetstappen geschilderd, dit is de grens. En het is gelijk een uur later!
We lopen Tui in en brengen een bezoekje aan de kathedraal, waar we ook een stempel krijgen. We zien ook de Slowaakse vrouwen terug. Dit zal de hele dag zo zijn..
We lopen over landweggetjes en een gedeelte door het bos. We hadden een hele tijd geen cafe of barretje gehad, dus bij de eerste rustplek ploften we neer, en daar zat iedereen weer. Je kon er van alles krijgen. Echt krijgen, want het was donativo. Dwz dat je een gift geeft.
Het was een heerlijke plek, even de sokken en schoenen uit. Het weer is redelijk, goed wandelweer! Later op de dag lopen we redelijk veel langs de gewone weg. Dat laatste vinden we wel jammer. Het is ook SAAI. Al die auto' s die langs je heenkomen, dat is niet prettig. We lopen liever door het bos of klimmen een eind omhoog.
Het valt op, dat de anderen om ons heen ook vermoeider lopen.Het is ook rommelig langs de weg, we missen de keitjes waarop we een week gewandeld hebben, de wijnranken en de stenen muurtjes.
Het was weer een hele speurtocht naar het hotel.Niet te vinden. Uiteindelijk lag het gewoon aan de route, maar stond het hotel in de steigers, waardoor we het niet zagen...
Een alleraardigste dame ontving ons en bracht zelfs de koffers voor ons naar boven.8 trappen en geen lift! En de gezamelijke koffer is zooo zwaar!! Wat daar toch allemaal in zit...Goede service van het hotel!
S' avonds was het koud. We gingen eten en wilden eens een keer geen patat, rijst, vlees en sla. Dit hadden we de hele week al gegeten.
Gelukkig hadden ze spaghetti. Heerlijk hoor!

• 19 Mei 2017 - 19:19

Judith:

Leuk stukje :)! Veel plezier in España!

• 20 Mei 2017 - 10:34

Hennie R:

Tsjonge dis je kunt echt het verschil zien per land! Jammer dat de route langs de gewone weg loopt! Misschien morgen wat land inwaarts!! Succes hoor dames!